بازاریابی در شبکه های اجتماعی - فعالیت هدفمند در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

این شاید مهم ترین نشانه باشد که شما قواعد شبکه اجتماعی را بلد نیستید. شبکه اجتماعی برای ارتباط، گفت وگو و بحث شکل گرفته است. اگر چیزی می نویسید که جز خودتان کسی سر در نمی آورد یا حتا رغبت نمی کند که از شما بپرسد منظورتان چیست، باید فعالیت های خود را بازبینی کنید.فراموش نکنید که در شبکه اجتماعی قرار است “اجتماعی” باشید. درست است که هرکس می تواند به شیوه خود از شبکه اجتماعی استفاده کند، اما یادمان نرود که شبکه های اجتماعی قرار است ابزاری باشد که تجربه ها و نظرات شخصی ما به تجریبات و نظریاتی آنلاین و تکامل یافته در بحث و گفت وگو با دیگران بدل شود.بهتر است در شیوه نوشتن استاتوس ها و کامنت های خود دقت کنید تا به شکلی باشد که دیگران را نیز تشویق به نظردادن و گفت وگو کند.شبکه اجتماعی تنها برای بیان نظرات سیاسی و مذهبی شما نیست. اگر فقط درباره عقاید سیاسی و “مذهبی” یا مخالفت با دیگر عقاید سیاسی و مذهبی می نویسد، شما باز هم فلسفه “ارتباط” در شبکه اجتماعی را به درستی متوجه نشده اید.بیان مداوم نظرات سیاسی و “مخالفت های مذهبی” شما در فیس بوک یا دیگر شبکه های اجتماعی، به تدریج بسیاری از دوستان تان را آزار خواهد داد.رمز حضور موفق در شبکه ی اجتماعی، انتشار نوشته ها و به اشتراک گذاشتن مطالب متنوع است. هیچ کس علاقه مند صفحه ای نمی شود که از بالا تا پایین درباره مخالفت مذهبی یا باورهای سیاسی شخصی است.“تداوم حضور” یکی از کلیدهای اصلی حضور موفق و حرفه ای در شبکه اجتماعی است. در این تداوم حضور باید مراقب باشید که از آن سوی بام هم نیفتید و دچار بیش فعالی نشوید اگر سه ماه است توئیتر خود را به روز نکردید، وضع از این هم بدتر است و مثل این است که ۶ سال فعالیتی نکرده اید.اگر تداوم حضور نداشته باشید، بسیاری از دوستان شما خیال می کنند مرده اید! و در واقع هم اگر سه ماه یک بار هم صفحه خود را به روز نمی کنید، در دنیای دیجیتال مرده محسوب می شوید!اگر توئیت های شما در “توئیتر” بازنشر (ری توئیت) نمی شود، معنایش روشن است: شما بلد نیستید با امکان ۱۴۰ کاراکتر در توئیتر، مطلبی که به درد دیگران هم بخورد، منتشر کنید.این اتفاق هم هشداری است که شما رموز حضور موفق و جالب در شبکه اجتماعی را بلد نیستید. صفحات کاربرانی که حضور موفق، لایک ها و فالوئرهای چشمگیری دارند را با دقت نگاه کنید. راه خوبی است که ایده بگیرید شبکه اجتماعی مناسب چه موضوعاتی است.